מגזין הומלס / רכב

תמונה: Pexels

תמונה: Pexels

שרשרת של עובדות על תאונות שרשרת

כולנו מכירים את המושג תאונת שרשרת, אבל מה אנחנו יודעים על זה? הנה כמה עובדות שאולי אינכם יודעים או זוכרים , והן בהחלט יכולות למנוע עוגמת נפש.

תאונת דרכים היא לצערנו עניין שכיח. במדינה קטנה שבה יש מעל 3.5 מיליון רכבים על הכבישים, צריך להביא בחשבון שכיחות גבוהה של אירועים מן הסוג הזה. עם זאת, יש בכל זאת הבדלים בין סוגי התאונות. אז אם רוצים לצמצם למינימום את האירועים השונים שקשורים אל עבירות תעבורה, צריך להתחיל בהיכרות עם המאפיינים של כל תאונה

18/02/2021

הנה למשל 4 עובדות שאולי לא ידעתם על תאונת שרשרת, כמו גם טיפים שבהם כדאי להשתמש על מנת לנסות למנוע אותה:

 

  1. כל נהג אחראי לנזק שנגרם לרכב לפניו

תאונת דרכים מחייבת החלפת פרטים, דיווח למשטרה ואז דיווח לחברת הביטוח והמוסך. אם יש ביטוח צד ג' בתוקף, המשמעות היא שחברת הביטוח תיקח על עצמה את הפיצוי לרכב של מי שנפגע מהתאונה. אבל בתאונת שרשרת, מתעוררת השאלה איזה מכלי הרכב נושא באחריות לנזק שנגרם ואת מי מהמעורבים ניתן לתבוע.

הקביעה הכללית החוקית היא שכל נהג אחראי לנזק שנגרם לרכב לפניו. בנוסף, החוק מתייחס לכל מקרה של תאונה שבה מעורבים יותר משני רכבים בתור תאונת שרשרת. אז איך מונעים את זה? פשוט שומרים מרחק.

 

  1. תאונת שרשרת לא קשורה לסוג הרכב

עד לפני מספר שנים נהוג היה לייחס חשיבות מסוימת לסוג הרכב שהיה מעורב בתאונת שרשרת. הטעות הנפוצה גרסה שסוג הרכב השפיע על הסיכוי להתרחשות התאונה, בגלל מרחק עצירה כזו או אחר או בגלל מערכות בטיחות לא מספיק מתוחכמות. אבל כיום זה בכלל לא רלוונטי, מה גם שהחוק עצמו לא מבחין בין סוגי הרכבים.

במילים אחרות, גם המשטרה וגם רשויות החוק לא בודקות איזה סוג של רכב היה מעורב בכל סוג של תאונת שרשרת. בפועל, תאונת שרשרת נמדדת לפי מספר הרכבים שהיו מעורבים בה. אם היו מעורבים בתאונה יותר משני רכבים, היא תהיה מוגדרת בתור תאונת שרשרת ולכן כל נהג יצטרך לשאת באחריות לנזק שהוא עצמו גרם.

 

  1. יש מערכות בטיחות שיכולות למנוע תאונות שרשרת

בניגוד לתאונה רגילה שמתרחשת גם על רקע פגיעה צידית, תאונות שרשרת לרוב מתאפיינות בכך שהן כרוכות במגע של הפגוש עם החזית. אלו תאונות שעלולות להתרחש בעת עמידה בפקק, אם מתקדמים יותר מדי בלי לשים לב בזמן נסיעה מרמזור וכן הלאה. אבל בפועל, יש מערכות בטיחות שמיועדות למנוע בדיוק את הנסיבות הללו.

רכבים חדשים מצוידים כיום במערכות שמתריעות על קרבת יתר אל הרכב שמלפנים. באמצעות המערכת הזו ניתן לקבל התרעה על מרחק קצר בין שני הרכבים, כמו גם להגדיר את המרחק שבו ההתראה נכנסת לפעולה. עבור נהגים ברכבים פרטיים, זה משהו ששווה לבדוק כבר בעת ההשוואה בין דגמים חדשים.

 

  1. הפגיעה היא באחריות הרכב שנמצא מאחור

חברות הביטוח ובתי המשפט לתעבורה מייחסים משמעות לשאלת שמירת המרחק. כפועל יוצא מכך, האשם בתאונה הוא ברוב המובהק של המקרים הנהג של הרכב מאחור – ולא הנהג של הרכב מקדימה. זה אומר שגם אם נהג בלם בפתאומיות ובלי שום סיבה נראית לעין, מי שנכנס בו מאחורה יהיה אשם בתאונה.

הטלת האחריות על הרכב שנמצא מאחור מחדדת גם היא את החשיבות של שמירת מרחק. אם לא רוצים מלכתחילה להגיע למצב של תאונת שרשרת, צריך לשמור מרחק ולקחת עוד כמה מטרים לביטחון.




 

כתבות נוספות

 


עוד בהומלס

דירות ונדל"ן

דירות להשכרה

דרושים

דרושים

רכב

רכב יד שניה

יד שניה

יד שניה

 


עוד במגזין

נדל"ן

רכב

חיות מחמד

יד שנייה

דרושים

זירת המומחים

Lifestyle